Dijital içerik üretimi makale özeti
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ MAKALE ÖZETİ
Türkiye’de
aktif sosyal medya kullanıcı sayısı nüfusun yüksek bir oranına sahiptir.
Seneler geçtiğinde sosyal medya kullanım sayısı da artmıştır. Günlük tv izlenme
oranı sosyal medya oranları kadar yüksek olmasa da çok fazla talep gördüğünü
söyleyebiliriz.
Hayatımızın
her yerinde teknolojiyi sıkça kullanmaktayız. Ağ kültüründe bir içeriğin tüm
kitleye ulaşmasını amaçlar ve güncellenebilir bir ağdır. Sosyal medyanın amacı
bireylerin kolayca iletişim ve etkileşim halinde olması en büyük
amaçlarındandır. Gerek kitap okumak için gerek içerik izlemek, üretmek vb.
amaçlar ile sosyal medyayı kullanırız. Sosyal medya her kesimden ve her
kültürden insanların etkileşim halinde
bulunması, bireylerin sosyal ağlarda paylaştıkları içeriklerle sosyal medyanın
temelini oluşturmaktadır.
Web 2.0 ile beraber geleneksel medya artık
tarih olmuştur. Bireyler bağımsız bir
şekilde kendi içeriklerini oluşturmaya, içerik ürete, fotoğraflarını
yayınlamaya başlamışlardır. Web 2.0 ile beraber sosyal medya kullanımı oldukça
popülerleşti. Sosyal medya artık sadece iletişim amaçlı değil insanların günlük
olarak yaşamlarını paylaştıkları bir platform haline gelmiştir.
Web 1.0 ve
Web 2.’ın özelliklerinden bahsedecek
olursak eğer Web 1.0 programcı tarafından yapılmış web sayfası, tek yönlü bir
iletişim olması, hiyerarşik ve statiktir.
Web 2.0
kullanıcı tarafından yapılan internet
sayfası, herkesin içerik oluşturabileceği bir platform, çift yönlü bir
iletişim, dinamik, serbest ve sürekli güncellenen içerik haline gelmiştir.
Web 3.0
bütün kontrollerin insandan geçtiği görülmektedir. Yapay zeka teknolojisi,
akıllı robot olması anlamına gelmektedir.
Sosyal medya
da içeriklere göre hedef kitle oluşturmak, çevrimiçi iletişim kurmaktır. Çok
sık kullanılan sosyal medyaların arasında facebook, instagram, twitter artık
reklam vererek satışa olumlu etkiler yaratmıştır. Sosyal medya yönetimi
markalar için çok önemlidir.
Sosyal medya
için önemli olan bir diğer unsur ise dijital içerik üretmektir. Dijital içerik
üretiminde gerekli olan özellikler samimi içerikler üreterek, belli bir hayat
tarzı oluşturmak, farkındalık katmak ve güncel içerikler paylaşmaktır. Hedef
kitleye uygun içerikler paylaşmak insanları harekete geçirir ve takipçi
sayısını arttırır.
İçerikler
gruplara ayrılır. Yazılı, görsel, işitsel, video ve diğerleri olarak. Sosyal
medya da artık dijital içerik sağlayarak hesaplarını profesyonel olarak
işletiyorlar. Sosyal medya zaman, mekan sınırlaması olmaksızın artık
hayatımızın bir parçası olmuştur.
İnstagram
Sosyal medya
uygulamalarından en çok ilgi gören İnstagram
2010 ekim ayında ilk önce İos lar için kurulan bir uygulamadır. Fotoğraf ve
video paylaşma amaçlı olan uygulama görsellik üzerinden ilerleyerek
kullanıcılara ücretsiz olarak paylaşılan bir uygulamadır. Hızlıca kullanıcı
sayısı artan İnstagram 150 milyon kullanıcıya ulaşmıştır. İnstagramda içerik
paylaştığında daha fazla kişinin görmesini sağlamak için hastag oldukça önemli
bir unsurdur. İlk başta sadece fotoğraf paylaşmak amaçlı olan uygulama zaman
geçtikçe firmaların, markaların, reklam yapmak ve bir kitleye ulaşmak amaçlı
kullandıkları bir uygulama haline gelmiştir.
Facebook
Bir diğer
sosyal medya uygulaması olan facebook fotoğraf, video ve iletişim kurmak amaçlı
olan uygulama 2004 senesinde Mark Zuckerberg tarafından öğrencileri için
kuruldu. Diğer üniversiteler tarafından da rağbet gören facebook uygulaması
zaman geçtikçe dünyaya açılmış ve 1 milyon kullanıcıya sahip olmuştur. Kanada,
İngiltere, İsveç ve Güney Afrika da en çok ziyaret edilen uygulamalar arasına
girmiştir.
Twitter
Twitter 2006
yılında kurulmuştur. Kısa mesajların gönderildiği, 140 karakterden oluşan
başkalarına da mesajlara ulaşabildiği uygulama olarak kurulmuştur. Twitter
gündemi takip etmek amaçlı kullanılan uygulamadır. Twitter da etkileşimi
arttırmanın yolları instagramda da olduğu gibi hastag kullanmaktır.
Youtube
Eğlence
amaçlı kullanılan uygulama, Google tarafından satın alıntı. Youtube de video
kanalları açarak kişilerin eğlence videoları paylaştıkları ve günümüzde
kişilerin müzik, sinema vb. içerikler ile kendilerini tanıtmaya başlamışlardır.
Snapchat
Snapchat
uygulaması kullanıcıların fotoğraf, video çekebildikleri bir uygulamadır.
Arkadaşlarına fotoğraf atabildikleri, en önemli özelliği olarak ta yolladığın
fotoğraf ve videoların gördükten sonra silinmesidir. Ekran görüntüsü
alındığında içeriği yollayan kullanıcıya bildirim gitmesi kullanım
popülerliğini arttırmıştır.
İçerik
oluşturmada kaliteli içerik oluşturmak çok önemlidir. Marka müşterileri kendine
çekmek ve güvenilirliği sağlamak amacıyla içeriklerine çok önem vermelidir.
Sosyal ağlar aracılığı ile marka adını duyurur ve içerikleri üreterek takipçi
sayısını arttırır. Markanın pozitif içerikler üretmesi kitle sayısını
arttırabilecek sebeplerdendir.
İçerik
oluşturmadan önce izlenim sağlamak, hedef belirlemek önemlidir.
Markalar bir
ürünü pazarlamak istediğinde sosyal medya hesaplarından görsel paylaşarak hedef
kitlenin oluşumunu, markanın etkileşimini ve markanın tanınmasını sağlamakta
büyük rol oynar. Kişilerin bireysel olarak kullandığı sosyal medya hesaplarında
görüşlerini, ilgi alanlarını paylaşarak hedef kitleye ulaşırlar.
Markaların
kişilere ulaştırdığı içerikler anlaşılır, başarılı, profesyonel olması,
tüketicinin baktığında kafa karıştırıcı, rahatsız etmeyen ve göze hitap eden
içerik olması markanın satış ve sürdürülebilirliğini sağlar.
Strateji
yapmak başarıya ve hedeflere ulaşmaya yardımcı olur. Sosyal medyanın
avantajları oldukça fazladır. Zaman geçtikçe fazlaca kullanıcı sayısı artan
sosyal medyalar son derece önemlidir.
Çok fazla
kişiye ulaşmak isteyen hesaplar, farkı, zengin içerik üreterek kendisini ön
plana çıkartabilir. Tabii ki kaliteli bir görselde önemlidir. İnsanların
okumayı çok fazla sevmemesiyle görsel ve video içerikli paylaşımlar daha çok
rağbet görmüştür.
Yorumlar
Yorum Gönder