Dijital içerik üretimi makale özeti

 DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ MAKALE ÖZETİ

 

Türkiye’de aktif sosyal medya kullanıcı sayısı nüfusun yüksek bir oranına sahiptir. Seneler geçtiğinde sosyal medya kullanım sayısı da artmıştır. Günlük tv izlenme oranı sosyal medya oranları kadar yüksek olmasa da çok fazla talep gördüğünü söyleyebiliriz.

Hayatımızın her yerinde teknolojiyi sıkça kullanmaktayız. Ağ kültüründe bir içeriğin tüm kitleye ulaşmasını amaçlar ve güncellenebilir bir ağdır. Sosyal medyanın amacı bireylerin kolayca iletişim ve etkileşim halinde olması en büyük amaçlarındandır. Gerek kitap okumak için gerek içerik izlemek, üretmek vb. amaçlar ile sosyal medyayı kullanırız. Sosyal medya her kesimden ve her kültürden  insanların etkileşim halinde bulunması, bireylerin sosyal ağlarda paylaştıkları içeriklerle sosyal medyanın temelini oluşturmaktadır.

 Web 2.0 ile beraber geleneksel medya artık tarih olmuştur.  Bireyler bağımsız bir şekilde kendi içeriklerini oluşturmaya, içerik ürete, fotoğraflarını yayınlamaya başlamışlardır. Web 2.0 ile beraber sosyal medya kullanımı oldukça popülerleşti. Sosyal medya artık sadece iletişim amaçlı değil insanların günlük olarak yaşamlarını paylaştıkları bir platform haline gelmiştir.

Web 1.0 ve Web 2.’ın  özelliklerinden bahsedecek olursak eğer Web 1.0 programcı tarafından yapılmış web sayfası, tek yönlü bir iletişim olması, hiyerarşik ve statiktir.

Web 2.0 kullanıcı tarafından yapılan internet  sayfası, herkesin içerik oluşturabileceği bir platform, çift yönlü bir iletişim, dinamik, serbest ve sürekli güncellenen içerik haline gelmiştir.

Web 3.0 bütün kontrollerin insandan geçtiği görülmektedir. Yapay zeka teknolojisi, akıllı robot olması anlamına gelmektedir.

 

Sosyal medya da içeriklere göre hedef kitle oluşturmak, çevrimiçi iletişim kurmaktır. Çok sık kullanılan sosyal medyaların arasında facebook, instagram, twitter artık reklam vererek satışa olumlu etkiler yaratmıştır. Sosyal medya yönetimi markalar için çok önemlidir.

Sosyal medya için önemli olan bir diğer unsur ise dijital içerik üretmektir. Dijital içerik üretiminde gerekli olan özellikler samimi içerikler üreterek, belli bir hayat tarzı oluşturmak, farkındalık katmak ve güncel içerikler paylaşmaktır. Hedef kitleye uygun içerikler paylaşmak insanları harekete geçirir ve takipçi sayısını arttırır.

İçerikler gruplara ayrılır. Yazılı, görsel, işitsel, video ve diğerleri olarak. Sosyal medya da artık dijital içerik sağlayarak hesaplarını profesyonel olarak işletiyorlar. Sosyal medya zaman, mekan sınırlaması olmaksızın artık hayatımızın bir parçası olmuştur.

 

İnstagram

Sosyal medya uygulamalarından en çok ilgi gören  İnstagram 2010 ekim ayında ilk önce İos lar için kurulan bir uygulamadır. Fotoğraf ve video paylaşma amaçlı olan uygulama görsellik üzerinden ilerleyerek kullanıcılara ücretsiz olarak paylaşılan bir uygulamadır. Hızlıca kullanıcı sayısı artan İnstagram 150 milyon kullanıcıya ulaşmıştır. İnstagramda içerik paylaştığında daha fazla kişinin görmesini sağlamak için hastag oldukça önemli bir unsurdur. İlk başta sadece fotoğraf paylaşmak amaçlı olan uygulama zaman geçtikçe firmaların, markaların, reklam yapmak ve bir kitleye ulaşmak amaçlı kullandıkları bir uygulama haline gelmiştir.

 

Facebook

Bir diğer sosyal medya uygulaması olan facebook fotoğraf, video ve iletişim kurmak amaçlı olan uygulama 2004 senesinde Mark Zuckerberg tarafından öğrencileri için kuruldu. Diğer üniversiteler tarafından da rağbet gören facebook uygulaması zaman geçtikçe dünyaya açılmış ve 1 milyon kullanıcıya sahip olmuştur. Kanada, İngiltere, İsveç ve Güney Afrika da en çok ziyaret edilen uygulamalar arasına girmiştir.

 

Twitter

Twitter 2006 yılında kurulmuştur. Kısa mesajların gönderildiği, 140 karakterden oluşan başkalarına da mesajlara ulaşabildiği uygulama olarak kurulmuştur. Twitter gündemi takip etmek amaçlı kullanılan uygulamadır. Twitter da etkileşimi arttırmanın yolları instagramda da olduğu gibi hastag kullanmaktır.

 

 

 

Youtube

Eğlence amaçlı kullanılan uygulama, Google tarafından satın alıntı. Youtube de video kanalları açarak kişilerin eğlence videoları paylaştıkları ve günümüzde kişilerin müzik, sinema vb. içerikler ile kendilerini tanıtmaya başlamışlardır.

Snapchat

Snapchat uygulaması kullanıcıların fotoğraf, video çekebildikleri bir uygulamadır. Arkadaşlarına fotoğraf atabildikleri, en önemli özelliği olarak ta yolladığın fotoğraf ve videoların gördükten sonra silinmesidir. Ekran görüntüsü alındığında içeriği yollayan kullanıcıya bildirim gitmesi kullanım popülerliğini arttırmıştır.

İçerik oluşturmada kaliteli içerik oluşturmak çok önemlidir. Marka müşterileri kendine çekmek ve güvenilirliği sağlamak amacıyla içeriklerine çok önem vermelidir. Sosyal ağlar aracılığı ile marka adını duyurur ve içerikleri üreterek takipçi sayısını arttırır. Markanın pozitif içerikler üretmesi kitle sayısını arttırabilecek sebeplerdendir.

İçerik oluşturmadan önce izlenim sağlamak, hedef belirlemek önemlidir.

Markalar bir ürünü pazarlamak istediğinde sosyal medya hesaplarından görsel paylaşarak hedef kitlenin oluşumunu, markanın etkileşimini ve markanın tanınmasını sağlamakta büyük rol oynar. Kişilerin bireysel olarak kullandığı sosyal medya hesaplarında görüşlerini, ilgi alanlarını paylaşarak hedef kitleye ulaşırlar.

Markaların kişilere ulaştırdığı içerikler anlaşılır, başarılı, profesyonel olması, tüketicinin baktığında kafa karıştırıcı, rahatsız etmeyen ve göze hitap eden içerik olması markanın satış ve sürdürülebilirliğini sağlar.

Strateji yapmak başarıya ve hedeflere ulaşmaya yardımcı olur. Sosyal medyanın avantajları oldukça fazladır. Zaman geçtikçe fazlaca kullanıcı sayısı artan sosyal medyalar son derece önemlidir.

Çok fazla kişiye ulaşmak isteyen hesaplar, farkı, zengin içerik üreterek kendisini ön plana çıkartabilir. Tabii ki kaliteli bir görselde önemlidir. İnsanların okumayı çok fazla sevmemesiyle görsel ve video içerikli paylaşımlar daha çok rağbet görmüştür.

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sağlıklı Bowl Kasesi Tarifleri